24 Ağustos 2012 Cuma

"Veronika Ölmek İstiyor"

 " Dış saldırılardan kaçınmak amacıyla, kendi içsel gelişimlerini de sınırlandırmışlardır. İşe gitmeyi, televizyon seyretmeyi, çocuk yapmayı, trafikten şikayet etmeyi sürdürürler ama bunlar hep otomatiğe bağlanmıştır ve herhangi bir duyguyla ilişkileri yoktur. -hersey kontrol altinda oldugu surece-
Zehrin(depresyona sokan hormon) bünyeye yayılmasının yarattığı en buyuk sorun, tutkuların -nefret,aşk,umutsuzluk,merak vb.- su yuzune çıkmasını önlemesidir. Acılaşan(Zehirlenen) insan zamanla hiç bir istek duymaz. Ne yaşayacak ne de ölecek iradeye sahiptir artık, sorunun özü de budur."


Kitapda insanların kendilerini korumak maksadıyla etraflarına ördükleri duvarın zamanla onları kendi içlerine hapsettiğini ve duvarın dış dünyayla bağı kopardığını anlattığı kısımlar mükemmeldi. Zamanında bir takım ilaçlar kullanmış biri olarak ve tabiki duygusal biri olduğumdan kendimden çokca şey bulduğum güzel bir kitap. Sadece bir roman değil değerli bilgiler ve tecrübelerde aktardığına inanıyorum kitabımızın.

Özet geçmek gerekirse Veronika hayatta görebileceği, tadabileceği herşeye vardığını, hayattan alabileceği başka hiç bir şey kalmadığını zannederek sıkıcı olduğunu düşündüğü hayatına son vermek ister, bu teşebbüste başarılıda olur ama gözlerini açtığında bir akıl hastanesindedir...


4 yorum:

  1. Bu kitap en sevdiklerim arasındadır. Belki de benim de bakış açım hemen hemen aynı olduğundan kitap beni çok etkilemişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben daha yeni keşfettim Paulo'yu :D

      Sil
  2. Bazı kitaplar insanların 'doğru zamanı'na denk gelir ya, işte bu kitapta benim için 'doğru Zaman'da çıkıp geldi. Etkileyici ve şaşırtıcı. Dilimde güzel tad bırakmıştı. Bak Paulo'nun Elif kitabı da gariptir ama insan ondan farklı tatlar alır:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hımm okumak isterim Elif'i =)

      Sil