27 Kasım 2012 Salı

"Türkiye'de Çizgi Roman"


Zamanında televizyon kanallarının fazla olmadığından insanlar farklı şeyler takip edebilmek için daha çok okuyordu diye düşünüyorum, Teksas-Tommiksler, cep fotoromanları, karikatür ya da farklı romanlarla insanlar hayatlarını daha renkli hale getirmeye çabalıyorlardı. Nasıl ki televizyon evlerimizin baş köşesine kondu, okuma alışkanlığımızda kayboldu gitti. Ülkemizde çizgi roman dendiği zaman özellikle yaşları biraz daha olgunlaşmış bireylerin aklına sadece Teksas-Tommiks gelir. Hiç duymam Batman okurdum yada Örümcek Adam okurdum, daha da uçayım X-Men falan okurdum diyen hahahah çünkü yoktu, varsada tek tük 2 sayı takip ediyorsan gerisi gelmiyordu, ancak özel cilt bulacaksın ki okuduğunun sonunuda getirebilesin, oku oku heyecanla hikayenin gerisini getireme, insana cidden afakanlar basar lanet eder okumassın. Çocukluğumda fantastik şeyleri çok severdim, psikolojik olarak diğer çocuklardan farklılıklar gösteren çocukların çizgi roman kahramanlarına daha çok sempati duyduğunu düşünürüm, mesela yalnızlık çeken çocuklar ya da  fiziki olarak diğer çocuklar tarafından itilip kakılan çocuklar. Başka örneklerde verebiliriz. Ben insanlara yardım etmeyi çok severim, paylaşmayıda bu yüzden süper kahramanlara çok özenirdim, haksızlığa gelemeyen ve başkalarınada haksızlık yapılmasına tahamül edemeyen birisiyimdir, hatta bazen iyiki mutan olmamışım yakar yıkardım demekten kendimi geri alamıyorum =) çevremizde uzaya fırlatılacak insan çok "Hancock" gibi olurdum alimallah hahaha =D Çocukların kendilerine ait bir dünyası vardır ama bizim ülkemizde çocuk olmakta çok zordur. Ben gizli gizli çizgi roman okurdum ebebeynlerimin kızmasından çekinirdim ki genelde rast gelirsem "senin dersin yok mu ?" gibisinden heves kırıcı sorularla karşı karşıya kalırdım ya da çizgi romanımı saklardım, gizli gizli alırdım, gerçi alınacak çizgi romanda yok ya, ben Amerikan menşeli çizgi romanları severim, dağıtım firmalarınında kazanç sağlayamadıklarından ötürüde doğru dürüst seri gelmez ülkemize, şuan bile taze romanlar gelmez ...  
To Be Continued

8 yorum:

  1. hacı bey eve televizyon almadığından çocukluğumda çok okurdum..kömürlüğe filan saklardım. bu bende okuma alışkanlığı yaptı.teksas favorimdi, blek ,rodi ve profösür oklitus.unutmadım sizi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Fethi bey okuma alışkanlığı minik bir çocuğa ancak böyle kazandırılır.

      Sil
  2. Teksas-Tommiks'ten bahsedince annem geldi aklıma. Biriktirdiği paralarla aldığını. Anneannemin kızdığını anlatır. Çok okurdum ben der. Hatta üniversite de kütüphane de Tanzimat, Cumhuriyet dönemi ile ilgili karikatürleri araştırırken görmüştüm Teksas- Tommiks ve benim adını bilmediğin birçok çizgi roman, karikatürler.Onları da inceledim bir müddet. Gerçekten televizyon ve en kötüsü internet, sosyal medya insanın okuma alışkanlığını elinden alıp götürüyor. Hani demiştim ya yakında kitaplarda tarihi eser olarak kalacak bu gidişle. E-book modası çıktı ya şimdi. :( Ama hiç bir şey kitabı eline alıp okumanın verdiği hissi, mutluluğu ve huzuru veremez. Eline o saman kağıdının kokusu sinecek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim ülkemizde kitap okuyanlar fosil oldu bulunmuyor, bırak kitapın tarih olmasını =)

      Sil
  3. bizim insanlarımızda var bu huy mesela japonları ele alınca adamlar hem çizgifilm(anime) hemde manga(çizgiroman) konusunu geliştirdi.Bizim teksas tommikste japonların mangasıyla aynı sayılır.
    Belki bu eski tarz çizfiromnların televizyona aktarılması dolaylı yoldan bu tarz kitapların yok olması yerine artmasına neden olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artarmı bilmiyorum(sanmıyorum) ama Hollywood'a malzeme çıktığı kesin. Film sektörü şuan çizgi roman uyarlamalarıyla dönüyor. Diğer filmlerde hep okeye dönüyor, Robocop, Total Recall ve bir yığın korku filmleri, bazı filmlerinde doğduğu ülkede uzak doğu zaten, 70 ve 90'lı yıllar arasında yapılan filmler gibi filmler çıkmıyor şuan.!

      Sil
  4. Frankofonların(RedKit, Asteriks vb) tadı bambaşkadır aslında. Yazı harika. Elinize sağlık. Uzun zamandır bakamıyordum buralara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hocam sağolasın valla bende ÇR ile ilgili bişiler yazmayalı epey oldu =D yeni sitende hayırlı olsun,

      Sil