28 Aralık 2012 Cuma

"Muhammad Ali Clay"

 17.01.1942'de ırkçılığın had safhada olduğu Kentucky'de doğdu. (1962'ye kadar zenci ve beyazların otelleri, lokantaları ayrıydı) fakir bir ailenin çocuğuydu. Otobüse binecek kadar bile parası olmadığından otobüsün yanında koşar, neden böyle yaptığını soranlara ise 'kondüsyonumu koruyorum' diye cevap verirdi. Giysileri yardım derneklerinden alınmaydı.12 yaşındayken en yakın arkadaşıyla birlikte, bisikletleriyle, panayıra gider. Panayır dönüşü bisikleti yerinde yoktur. O sırada boks salonunda olan polise şikayet için gittiğinde, boks salonunun atmosferinden çok etkilenir. Salondan çıkarken polis kendisine, salonda çalışabileceğini söyler ve Ali'nin boks hayatı başlamış olur.


  Ben bütün zamanların en iyisiyim
 Bill Cosby ile araba kullanırken,


Şampiyonlar salonlardan çıkmaz. Şampiyonlar içlerinde tutku, hayal ve amaç olan insanlardan çıkar.

 Bob Dylan'la

Ben boksun Elvis'iyim.

O kadar hızlıyım ki, odamda ışığı söndürmeye kalktığımda, ışık sönmeden oturduğum yere dönebiliyorum

Ben en iyisiyim. Bunu gözlerimle görmeden önce de söylüyordum. Sakın bana şu işi yapamazsin demeyin. Olanaksız olduğunu anlatmayın. En iyisi olmadığımı söylemeyin. Ben en iyinin de iyisiyim !

James Brown'la

Cassius Clay, 1960 Roma Olimpiyatları'na katıldığında 18 yaşındadır. Genç boksör rakip tanımaz ve hafif ağır sıklette olimpiyat şampiyonu olur. Fakat altın madalyasını sadece 2 gün taşır.  Roma’dan ülkesine Olimpiyat Şampiyonu olarak dönen siyahi boksör Ohio’da yemek yemek için girdiği bir lokanta da sadece beyazlara servis yapıldığının söylenmesi ve kendisine yemek verilmemesi üzerine Amerika'nın bu madalyayı hak etmediğini düşünür ve madalyasını Ohio Nehri’ne atar. O madalya bir daha bulunamaz. Fakat 1996 Atlanta Olimpiyatlarında Parkinson hastalığına rağmen Olimpiyat meşalesini taşıyan Muhammed Ali’ye Amerikan Basketbol Takımı Ohio Nehri’nde kaybolan madalyanın yerine yeni bir madalya verir. 


The Beatles

Şampiyon olduğum zaman,eski kot pantolonumu üzerime geçirip,eski bir şapka takıp,sakal bırakarak,beni kimsenin tanımadığı bir kasabanın sokaklarında yürüyüşe çıkacağım ve beni, sadece ben olduğum için sevecek bir insan bulana kadar da yürüyeceğim. Bulduğumda da onu 1 milyon dolarlık arazime tepeden bakan 250bin dolarlık evime götürüp, cadillac arabalarımı, havanın yağmurlu olduğu günlerde kullandığım kapalı havuzumu göstereceğim ve ona 'işte bunların hepsi senin,çünkü beni ben olduğum için seviyorsun' diyeceğim...


 Kelebek gibi uçarım, arı gibi sokarım.

Elvis Presley




CNN muhabiri : sn. Muhammed Ali, bu dehşetin meydana gelmesine sebep olan teröristlerle aynı dinin bir mensubu olarak neler hissediyorsunuz?
Muhammed Ali: Siz (!) Hitler ile aynı dini paylaşan bir mensup olarak neler hissediyorsanız aynısını."
İkiz kulelere saldırının ardından


12 yorum:

  1. ne güzel bir paylaşım olmuş bu. teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. paylaşım yaptığım için ilk defa teşekkür alıyorum Emrah =) asıl ben teşekkür ederim heheh

      Sil
  2. ah çok tatlı* bir paylaşım olmuş ben boksun elvisiyim^^

    YanıtlaSil
  3. Eh o zaman iyi yıllar! :)

    YanıtlaSil
  4. Niye ikide bir gidiyorsun, yine mi alındın hahahaha neye alındın kii :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yoo gittiğim yok burdayım, yeni bişiler yazamadım sadece :D

      Sil
  5. muhammad ali hayrani?

    YanıtlaSil
  6. da da da daaaaaaaaaannnnnnnnn bir ortak nokta daha... ))) Aylin

    YanıtlaSil