22 Mayıs 2013 Çarşamba

"Doğaya İhanet ETME"



İnsan doğayla bütünleşmek istiyor toprakla sarmaş dolaş olmak, ağaçları hissetmek, kuşları duymak istiyor. Bense genlerime ihanet edermişcesine masamda oturup boş ekranlar karşısında bana bahşedilen bu güzel vücudu heba ediyorum, şimdi söyleyin bana doğayı kurtarmak yerine ona saygı duyup birbirimize onunla yaşamayı aşılasak daha güzel olmaz mıydı ? İşin en tezat yanıda gerçek tabiatımızı keşfetmek yerine onu AVM'ler içine hapsedip bir matahmış gibi çocuklarımızı onunla yetindirmek değil mi ? Yaşadığ
ımız gezegenin paylaştığımız hayvan dostlarımızında olduğunu bilmemek ne kadar kötü, üstüne üstlük hunharca katledip barbarlığına vahşiliğine yem yapan, hayvanat bahçesi adı altında zindanlara hapseden yine biz değilmiyiz ? Esas parmaklıklar arkasında olan onlar değil, özgürlüğü elinden alınmış  olan onlar değil sensin adem oğlu sen !

 ve bir kaç Kızılderili atasözü...

- Biz ağaçlara zarar vermek istemeyiz. Ne zaman onları kesmemiz gerekse, önce onlara tütün ikram ederiz. Odunu asla ziyan etmeyiz, lazım olduğu kadar keser, kestiğimizin hepsini kullanırız. Eğer onların hislerini düşünmez ve kesmeden önce tütün ikram etmezsek, ormanın diğer bütün ağaçları gözyaşı dökecektir, bu da bizim kalbimizi yaralar.

- Hayvanlar olmadan insanlar nedir ki? Eğer bütün hayvanlar kaybolup giderse insanoğlu büyük bir ruh yalnızlığı içinde ölecektir. Hayvanlara ne olduysa insanlara da aynısı olur. Her şey birbirine bağlıdır. Yerkürenin başına gelen, yerkürenin çocuklarının da başına gelecektir.

- Son ırmak kuruduğunda, son ağaç yok olduğunda, son balık öldüğünde; beyaz adam paranın yenmeyen birşey olduğunu anlayacak.





11 yorum:

  1. Bunların hepsini biliyoruz ama hiç bir şey yapmıyoruz, konuşmaktan başka. Şimdi bile şu bilgisayarla doğaya zarar veriyoruz.

    Seninde böyle bir geziye ihtiyacın var demek ki. Bir hafta sonunu kendin için ayır. Yanına arkadaşlarından birini al, bir arabaya atlayın gezin yaw. Elinizden alan mı var. Siz istedikten sonra.

    Ben şanslıymışım demek. Odam bahçeye bakıyor, ağaçlarla dolu bir bahçeye. Kıymetini bileyim şimdi kuş sesleri doluyor odama. Dün pazardan bir liraya bir sürü domates, kabak, salatalık, biber sitilleri aldık. Dün bahçemizdeki toprakla haşır neşirdim. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karadeniz nasıl olsa =) oralar güzeldir şimdi...

      Sil
    2. Hehehehehe... şimdi seni gıcık ederim de susayım en iyisi! Doğaya hasretsiniz çünkü o şehirde :))

      Sil
    3. yooo istanbulda hiç yeşillik yok değil abartı olur böyle bir düşünce ama şehir çok uçsuz bucaksız hengame bizi mahvediyor.

      Sil
    4. Bende minicik çiçekler aldııımm kii. Bi de fesleğeeenn :) Seviyorum onları sabahları. Hatta burnum gıdıklansa bile fesleğenimi öpüyorum :))

      Sil
    5. İstanbul hem güzel hem çirkin bir çok şehir gibi tabi buranında dezavantajı var! Mesela bazen diyorum ki İstanbul ne güzel ya insanların katılacakları kültürel aktiviteler, seminerler, fuarları görünce içim gidiyor istanbul da mı yaşasam diyorum. Sonra git ya orada yaşasam hayatta gidemem ki ben öyle yerlere trafik belasından dolayı diyorum. Ama ben İstanbul'un görüntüsünü hiç sevmedim. İlk gittiğimde ne bu ya bu binalar ne Antep'in çıksorut, düztepe mahalleleri vardır çok kötüdür oralar. Oralara benzettim. :)) Denizi olmasa İstanbul hiç çekilmez.

      Sil
    6. İstanbul demek Türkiye demek Özlemcim illaki bir yerini bir yere benzetirsin, biz bazen homurdansakta ne ondan geçebiliriz nede onsuz yaşayabiliriz, İstanbul bazen boğazını sıkar, bazende seni alır bağrına öyle basarki çok mutlu olursun =) İstanbul dağınık ama yılların eskitemediği bir mozaik tablodur ;)

      Sil
    7. Peeeh! :P aman o mozaik tablonuz sizin olsun!

      Sil
  2. Hadi gezelim dediğinde, AVM veya Markete gideceği aklına gelen bir nesilden doğayı koruması nasıl beklenir ki!

    Toprak içinde büyümemiş, çamurdan kurabiye yememiş, eriğe kayısıya dalmamış çocuğa çocuk demem ben zaten :D

    YanıtlaSil
  3. Dünya nereye gidiyor yada dünya kimlerin elinde

    YanıtlaSil
  4. Bukete ve sana ben de teşekkür ediyorum. Öyle güzel yazmışsın ki eklenecek bir şey kalmamış. Tüketiyoruz herşeyi tükettiğimiz gibi doğayıda tüketiyoruz.

    Yazıyı okurken Florya'dan geçiyorduk. Akvaryum alış veriş merkezi kurmuşlar sahile. Arkadaşım biz burada denize girerdik eskiden diye bir cümle kurdu. Şimdi o sahilde çok eksikmiş gibi bir AVM var.

    Son cümlene sonsuz katılıyorum.
    Sevgilerimle
    :)

    YanıtlaSil