17 Temmuz 2013 Çarşamba

Frankenweenie


Bende dahil Tim amca hayranları için konusuna yabancı olmadığımız, ekstradan "Hayvan Mezarlığı" soslu bir Frankenstein film desem yanlış olmaz, Frankenweenie stop-motion tekniğiyle
çektiği diğer filmlerinin yanındaki yerini hemen alıyor. The Nightmare Before Christmas“ (Noel Gecesi Kabusu) ve benzer gotik öğeler taşıyan “Corpse Bride“ (Ölü Gelin) bahsettiğimiz izlenesi Tim Burton filmlerinden bazıları.

Ahanda Stop-Motion

Filmi siyah beyaz olarak izliyoruz, belki alışık olmayanlar için rahatsız edici olabilir, şahsen eskiyi hatırlattığı için benim daha çok hoşuma gidiyor. Schindler's List (Schindler'in Listesi) vb. Film için bir başka anekdotta Burton’ın bu film yüzünden 1984 yılında Disney’den kovulduğu,  çocuklar için fazla korkutucu bulunan film rafa kaldırılmış ve  Disney ile Burtonun yollarını ayrılmış. Yanlız simsar Disney 2012'nin Ekim'inde uzun metrajlı ve siyah-beyaz olarak 3D, stop motion, bilim kurgu, aile filmi olarak yeniden piyasa sürdü.

1931 - Frankenstein
2012 - Frankenweenie
Victor, çok sevdiği köpeğinin ölümü üzerine Fen öğretmenini(Salvador Dali'ye benzetmişler) dinlerken aklına köpeğini hortlatmak gelir bunun içinde bilimden yardım alır. Çetrefelli diriltme operasyonundan sonra canlanan dostunu saklaması gerekir ama olaylar hiçte Victor'un istediği şekilde gitmez. Bunu fark eden arkadaşlarıda Fen yarışması için sırayla ölen hayvanlarını canlandırmaya başlarlar ve filmin kayışı bu saatten sonra kopar. IMDb 7/10



11 yorum:

  1. Dün izledim filmi :D güzeldi yalnız aklıma takılan bir nokta var. Diğer hayvanlar neden zararlı büyük yaratık olurken bu sevimli köpecik geri hayata döndüğünde öyle olmuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. -Spoiler-

      Fen hocası yani Dali hahaha açıklamıştı arabasına binerken, Victor köpeğini canlandırırken istekle sevgiyle yaptı ama daha sonrakiler hırslarının sonucunu aldılar =)

      yorum cevaplamayı özlemişim (=

      Sil
    2. Hııııı bak kaçırmışım o noktayı :)) Özlemini gideririz o zaman sık sık yorum yapalım da sen gör.

      Sil
  2. "Hayvan Mezarlığı" kitabını hatirladım şimdi,ünide odada arkadaşlarla okumuş ne korkmuştuk bazı bölümlerinde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayvan Mezarlığı- candır ya =D zihnimde canlandırdığım film realde çevrilen filme 5 çekerdi hahah

      Sil
  3. hemen not alıyorum :)
    animasyon filmlere bayılıyorum zaten.. teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim Merve =) iyi seyirler

      Sil
  4. Hem senin, hem de imdb puanının verdiği gazla ben bu filmi "izlenecekler" listeme alıyorum :)

    Siyah-beyaz filmler, dediğin gibi eskiyi hatırlatıyor. Bir yandan da samimiyet katıyor filme.. Severim ben siyah-beyaz filmleri.. En son The Artist'de hayran kalmıştım, sessiz ve siyah-beyaz film işçiliğine.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumların için teşekkür ederim Emrah =) The Artist'i görmüştüm ve merak etmiştim hatırlattığın iyi oldu, sanada şimdiden iyi seyirler..

      Sil
    2. Teşekkürler :) Kesinlikle tavsiye ederim.. Gerçek oyunculuğun ne olduğunu anlayabilmek için çok güzel bir filmdir :)

      Sil
  5. En kisa zamanda seyredecegim bunu. Ilginc geldi.

    YanıtlaSil