29 Temmuz 2013 Pazartesi

Hong Kong



Çalıştığım firmada araştırma ve ARGE yapmak maksadıyla bir kıtadan diğer kıtaya gittiğim H.K. hakkında elimden geldiğince izlenimlerimi paylaşacağım, iş gezisi olduğu için fazla gezip tozamadığımdan çok bilgilendirici olmaz diye yazma gereği duymamıştım ama uzak doğu hayranı arkadaşlar olduğu için yazmam gerektiğini düşündüm. HK Çin'in güney kıyısında bulunan, 1 Temmuz 1997 tarihine kadar Britanya Krallığına bağlı sömürge ve adalar grubuyken, bu tarihten itibaren Çin Halk Cumhuriyeti'ne bağlı özel yönetim bölgesi olmuştur. HK; Hong Kong Adası, Kowloon Yarımadası ve küçük adalardan meydana gelmektedir. Asya'nın en büyük serbest ticaret, endüstri ve turizm merkezidir. Çin'in politikalarından dolayı sorun yaşayan ülkeler HK sayesinde para akışını sağlakmaktadır. HK para birimi Hong Kong dolarıdır yani 1USA$ = 7,5 HKDoları çok komik değilmi =) gün gelir yolunuz düşerse bolca USA dolarıyla gidin, yanlız tamamiyle USAdoları ile dolaşmanızı tavsiye etmem havalimanındaki dövizcilerden HKd alın, örnek metro gibi yerlerde küçük para birimlerine ihtiyaç oluyor. Bunlar komik ve gereksiz ayrıntılar olabilir ama yurt dışı heyecanı ile insanın aklından çıkabiliyor. Toplu taşıma araçları ve metro ağı süper gelişmiş olduğu için günlük metro kartları oluyor onlardan almanızı tavsiye ediyorum, taksiciler ingilizce'de biliyorlar ama art niyetli biri size şehir turu yaptıra bilir =) eğerki elinizde şehir haritası varsa kaybolmanız pekde mümkün değil çoğu AVM, Otel gibi yerlerin hemen altından metro geçiyor. Yani havalimanından otele, otelden AVM'ye sokağa çıkmadan otelinize dönebilirsiniz, halkın 3'te 1'i yer altında, 3'te 1'i sokakta, 3'te 1'i gökdelenlerde yaşıyor. 

Metro Haritası


İlk seyahatimde Kowloon yarımadasında The Kowloon Hotel'de ikinci seyahatimde de Tung Chung adasında Citygate-Novotel'de kaldık. Kowloon Hotel daha merkezi bir konumdaydı, Novotel ise havalimanı ve Disneyland'ın bulunduğu bir adadaydı.

 
Tung Chung adasına geçerken metrodan bir kare, küçük adaları modern köprülerle birbirine bağlamışlar. Her yer teknolojik, sistemli, düzenli ve temiz ! Tung Chung Adasında gezerken yeşillik falan, her yer sessiz temiz kuş sesleri gelmeye başladı. Yahu ne kadar güzel, sadece kuş sesleri var dedim, patronum o sesler nerden geliyor biliyormusun? dedi.  Yoo dedim. Ağaçların arasında hoparlörlerden geliyor bant kaydı dedi. Orda epey hayal kırıklığına uğradım.

Citygate Tung Chung Adası


Evet burası gökdelenlerden oluşan bir şehir, sokaklarda gezerken kimi zaman New York kimi zaman Japonya'daymış gibi hissettim kendimi, sokaklarda hiç hayvana rastlamadım(aklımdan kesip yeme ihtimalleri geçmedi değil), normal olarak hiç bir dini simgeye rastlamadım, sokaklar tertemiz ve kurallara uyan insanlardan oluşuyor. Yaya geçidinden geçerken sanki bir köprüden geçiyormuş gibi şeritlerin dışına çıkmadan geçiyorlar İstanbul'da yaya geçidi nedir kimse bilmiyor. Geçerkende savaş meydanından geçiyormuş gibi hissediyorsunuz. Fizki yapıları herkezin aynı diyebilirim, farklı saç rengi, ten rengi, kilo ya da boyda insan göremiyorsunuz. Dış görünüşte ortası genel gibi ama çok tipsiz ya da çok güzelleride olabiliyor. Çok iddalı giyinmeyi seviyorlar giydikleri kısa şort ve etekler aşırı aşırı kısa, yağ oranları düşük ve tenleri pürüzsüz olduğundan kendileriyle aşırı barışıklar. Eğer sizde sarışınlık renkli gözler mevcutsa ya da siyahiyseniz fazlasıyla popiler dikkat çekici oluyorsunuz !





 

Bu denli yüksek bina ve insanların olduğu bir şehirde trafik olmaması mükemmel, neden mi çünkü otomobil fiyatları çok yüksek, arabası olanlarda epey zengin oldukları manasına gelebiliyor. Çoğu insan normal olarak İngilizce biliyor. İsimlerini bile yabancı isimlerden seçiyorlar. Sonuçta sömürge şehri ama onlar bunu kabul etmiyorlar. İngilizlerin onlara bu olanakları sunduğunu ve modernlik getirdiğine inanıyorlar. Kendilerine ait hiç bir kültürleri kalmamış gibi, sadece alfabeleri ve malesef yemek kültürleri sabit kalmış, marka giymek burda bir imtiyaz değil herkez marka giyiniyor. Marka olmasa bile siz ayırt edemiyorsunuz birebir emitasyon olabiliyor. Araştırma yapmamız için özellikle gitmemizin sebebide bu. Özellikle spor giyim markalarının yeni ürünleri tüm dünyadan önce Hong Kong vitrinlerine düşüyor. Herkezin elinde akıllı telefonlar ya da Padler mevcut, metroda çok komik bir görüntü oluşturuyor. Unutmadan Çinli olduklarınıda kabul etmiyor ve ilişkilendirilmektende hoşlanmıyorlar. Onlar Hong Kong'lu =) Çin'liler onlara göre taşralı oluyor.


Otelimden bir görüntü, HK'da tropikal muson iklimi hakim, hava çok nemli olabiliyor. Kimi zaman yağmur serpiştirip rüzgar eserken kimi zaman güneş yüzünü gösterip epey terletebiliyor. Şehrin kendine has ilginç ve benim rahatsız edici bulduğum bir kokusu var. Bunu uçaktan iner inmez anlayabiliyorsunuz. Sebebini daha sonra anlayacaksınız...

 Harbour City

 Kowloon Caddeleri, taksi ve çift katlı otobüsleri.

Times Square AVM
 
 Times Square'ın içi, hayatımda gördüğüm en uzun yürüyen merdivendi. Çektiğimde ortalarına gelmiştim !

Bruce Lee Hong Kong'ludur. Bruce öldüğü zaman bütün HK yasa boğulup sokaklara dökülmüş.



Tabiki her yer deli gibi AVM değil Ladies Market şehirdeki en eğlenceli sokak pazarı. Bayanlara yönelik eşyalar satılan bir pazar. Pazarlık yapmadan birşey satın almayın 300HK$ dan 50HK$ na düşürebilirsiniz. Kimi yerler çok lüksken bazı bölgeler biraz daha varoşlaşabiliyor. Daha köhne ve bakımsız kısımlar yok değil




Geldik en çetrefelli kısmaaa. Yemekleri =P Ciddi ciddi domuzu saç tavaya yatırıp, böğründen yarıp içinden çıkarıp çıkarıp tavada pişirip veriyorlar. Böyle domuz fokurdaya fokurdaya pişiyor ve o bölgede o kadar iğrenç bir koku oluyorki nereye kaçacağınızı şaşırıyorsunuz, şahsen ben öyle oldum, zaten fotoğraf çekmemizede izin vermediler. Afedersiniz ne b*k yediklerini kendileride biliyorlar. Yemeleri içmeleri beni ırgalamazda sokağın ortasında öylemi yapılırmış o işler. Pisler ! skdjakşlsfhşlhsflş Bir anime sever olarak çizgi filmlerde öyle renkli renkli, top top şirin yiyecekler çizdiklerine bakmayın, öyle iğrenç şeyler yiyorlarki, mini minnacık çitlenbik gibi kızlar löpür löpür mideye indiriyorlar. Türkiye'ye dönerken uçakta servis edilen Türk yemeklerini deliler gibi yemiştik.

 Sakatatçı, ulu orta satılıyor.

 Etin cinsine göre kasap var. Domuz kasabı, dana kasabı gibi.


 Domuz Kafası, sıkça tüketilen bir et türü


 Kurutulmuş midye içine limon sıkarak yediğiniz şey işte bu =D


 Kurutulmuş Balık


 Kurutulmuş Ahtapot


 Kurutulmuş Balık


 Deniz Hıyarı, çıkarması çok zahmetli ve pahalı bir yiyecek, cinsel gücü arttırdığına inanıyorlar.


Hong Kong benim için süper bir deneyim olmuştu, normalde iş amaçlı gitmesem turist olarak gideceğim aklımın ucundan geçmezdi. Uçak biletlerinin ve otellerin pahalı olması cabası. İnsanların yaşantısı ve şehir biraz sıkılmama sebep oldu. İş amaçlı gitmemin etkiside büyüktür tabi. Günü arkadaşlarımdan 6 saat önce yürütmek çok ilginç gelmişti. Hong Kong'da akşam 18:00'ken Türkiye gece 00:00 oluyordu. Tek tip insanlar, tek tip binalar, yapay kuş sesi ! Normal gözleri olan insanlar görmeye hasret kalmıştım 4-5 günlük seyahatimde, yemekleri berbattı. Burger yiyip kurtulabileceğinizi düşünmeyin çünkü burgeride kendi damak zevklerine göre yapıyorlar ! Otel odamdaki tuvalet afallamam süperdi, tahret musluğunu arayıp bulamamam kendi kendime gülmeme sebep olmuştu, jeton geç düştü tabi =) Evet şimdilik aklıma gelenler bunlar. Umarım sıkmamışımdır sizi. Başka bir postta görüşmek üzere Zàijiàn!


20 yorum:

  1. Çok güzel bir yazı olmuş çok beğendim. Uzak Doğu hayranıydım dün itibariyle hahahaha...Daha doğrusu erkeklerine sempatim kalmadı. Çok çarpık ilişkileri var bunların. Eşcinselliği eleştirmek haddime değil herkesin kendi tercihidir ama benim hoşuma gitmiyor,i iğrenç geliyor bana.
    Ben buraya gitsem aç kalırım ya hahahahha...
    Birde hiç sevmedim çok soğuk geldi bana. Kuş seslerini duyunca hele. Sanki ütopik bir şehir her yer bina, robot gibi insanlar. Yok yok Hong Kong'u sevmedim. Ben Kiyoto ve Seul şehirlerini merak ediyorum. Koreyi yani.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dün ne olduki ? Bende Odessayı merak ediyorum =)

      Sil
    2. Ya sevdiğim bayan bir aktör var onun facebook hayran sayfası var mı diye bakayım dedim kendi hesabı çıktı karşıma. :D Arkadaşlarına bakayım dedim sevdiğim, hoş bulduğum bir sanatçı vardı diğerlerini tanımıyorum valla! Bu da pek Uzak Doğu hayranı olmadığımı gösteriyor. :D Hoş bulduğum sanatçının face hesabına girip baktım. Aman Allah'ım bir de ne göreyim ilişkisi var. İlşkisi olması beni üzmedi sakın yanlış anlaşılmasın. Hehehehehe.... Bir erkekle ilişkisi var Iyyyy dememle çıkmam bi oldu. Az önceki yorumda çarpık ilişkileri var demekle bunu kast ettim. Ben eşcinseller hakkında bir şey diyemem ama benim hoşuma gitmiyor. Uzak Doğulu erkeklerden soğuma sebebim. :D :D

      O değil az önceki yoruma yazmayı unutmuşum. Elimizde bir yemek çıkını ile gidelim hahahaha... azık derler bizim orada. Azığımızı alıp gidelim gidersek ölürüz açlıktan :(

      Sil
  2. Farklı bir yer burası,herşey iç içe sanki,gezmeyi çok isterim.
    Yurt dışı yerler hep aynı demek ki,yemek ve tuvalet alışkanlıkları bize uymuyor işte :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neyse otelde küvete atlanıyorda yiyecek büyük sorun heleki uzak doğuda avrupada yine idare eder.

      Sil
  3. Kuş seslerinin ses kaydı olması çok ilginç gerçekten :) Yeme alışkanlıkları mide bulandırıcı olmasının yanında sağlıksız. Bu yüzden, uzak doğu ülkeleri mide ve bağırsak yolu enfeksiyonlarında ilk sıralarda yer alıyor.

    Yemek yerken zevk alıp almadıklarını bilmiyorum ama, zevk alsalar da hastalık yüzünden uzak durmaları gerekir bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede Emrah, ama onlar bayılarak yiyorlar hahah

      Sil
  4. ben yurtdışına çıkmamış biri olaraktan, nasıl bir özlemle ve keyifle okudum yazını:)
    deniz mahsullerini zaten çok severim, yemek de seçmem. hatta; koyduğun son 4-5 kare bana iğrenç değil, çekici bile göründü:))) -karnım aç galiba-

    ve bu yazıyı okuyunca da direkt aklıma şu şarkı geldi:
    http://www.youtube.com/watch?v=IBTl_7rdJDc

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha alis ya =D yurt dışı çıkılıp o histen kurtulunması gereken bir his daha sonra kayboluyor çıkma isteği, karnım benimde aç şuan ama yinede çekici gelmiyor o fotolar :D balık yiyorum e kalamarda yedik, midye yemem, kokoreç bayılırım, ciğermiş böbrekmiş sömürürüm hahaha

      Sil
  5. Post için teşekkür ederim eline sağlık *-*

    YanıtlaSil
  6. sayende uzak doğuyu tanıyoruz.teşekkürler.
    yemek kısmını çok komik anlatmışsın,güldüm epey.
    ama iğrençlerimiş yaaa:)

    YanıtlaSil
  7. "Normal gözleri olan insanlar görmeye hasret kalmıştım" çok hoşsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. =) esasen hafif kısık gözlü insanlar karizmatik gelir bana ama orda =)

      Sil
  8. Hey Selam!! gerçekten de Hong Kong ve Çin bir değil yaa adamlar haklı (:
    ama bize Çinli demeyin demeleri çok saçma gerçekten yozlaşmışlar :/

    Hong Kong'u görmeyi çok isterim ama ben..

    Şunların yaşam düzenlerine bayılıyorum arkadaş yaaa bizim ülkede yaya yolunun ne olduğunu bilmeyen insanlar var bee (:

    Bruce Lee'yi severiz (:

    Bu wc olayını benim bir arkadaşım daha yaşamıştı heehehe

    Aayy o çarşı fotolarını keşke koymasaydın ööööğğğğ

    Güzel paylaşım için teşekkürler...

    Yenilikler hayatına güzellikler getirsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim Aslı, HK güzel gezilecek bir yer. Ben Japonya'yı çok merak ediyorum =)

      Sil
    2. Japonya'yı hangimiz merak etmiyoruz kiii.. :)

      Arkadaşım uçak biletini al gel diyor ama gidemiyorumm :/

      Sil
  9. Greetings from Los angeles! I'm bored to tears at work so I decided to check out your blog on my iphone during lunch break. I really like the information you present here and can't wait to take
    a look when I get home. I'm shocked at how quick your blog loaded on my phone .. I'm
    not even using WIFI, just 3G .. Anyways, good site!
    My web blog : vuelos a hongkong

    YanıtlaSil
  10. Heya! I understand this is kind of off-topic however
    I needed to ask. Does building a well-established blog like yours take a lot of work?
    I am brand new to writing a blog but I do write in my journal every day.
    I'd like to start a blog so I can easily share my experience and views online. Please let me know if you have any recommendations or tips for brand new aspiring blog owners. Appreciate it!
    Review my homepage :: vuelos a hongkong

    YanıtlaSil