19 Temmuz 2013 Cuma

Howl's Moving Castle


Uzak doğuydu, animasyondu derken bende Hayao Miyazaki filmi olan "Howl's Moving Castle(Yürüyen Şato)" ile gireyim dedim mevzuya, 2004 yapımı olan film Diana Wynne Jones'un kitabından uyarlandı. Öncelikle Miyazaki'den bahsetmek gerekirse 72 yaşındaki yönetmen animasyonun en büyük ustalarından biri olarak kabul edildiğini belirtmem gerekir. Yani uzakdoğu animasyonları arasında sefere çıkacaksanız öncelikle büyük ustadan başlayın derim =D Aslında sevdiğim yönetmenlerin filmlerini paylaşıyorum, öncelikle onları anlatan postlar hazırlasam hiçte fena olmazdı. 



Filmimizin öyküsünden biraz bahsedecek olursam ana karakterlerden Sophie şapkacıda çalışan şirin bir kızdır. Günün birinde kötü adamlarla kovalamaca içinde olan Howl'la karşılaşır. Ancak Howl'ı kovalayan kötü adamlar Sophie'de musallat olurlar. O anki kovalamacadan kurtulsalarda daha sonra kötü cadının büyüsüne maruz kalan Sophie 90 yaşına dönüştürülür. Sophie yaşlanmanın verdiği üzüntüyle kimseye görünmeden Howl'dan yardım almak için yola koyulur. Yolda karşılaştığı ilginçliklerle Howl'ın yürüyen şatosunu bulur. Bu sırada şatonun dışında patlak veren savaş ülkenin birlik ve beraberliğini tehdit etmektedir. Howl hem yapılan kara büyünün etkisini yok etmek hem de ülkedeki savaşı bertaraf etmek için Sophie ve arkadaşlarıyla mücadeleye koyulurlar. Film kendi içinde fazlasıyla ayrıntı bulundurduğu için daha fazla anlatıp saçmalamak istemiyorum =D birde bu tarz filmlere yapılan en haksız ön yargıda çocuk filmi denmesidir. Böyle düşünüp güzelim filmden kendinizi mahrum bırakmayın, izleyince pişman olmayacağınız biliyorum, şimdiden iyi seyirler. IMDb 8.1/10






23 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Her izleyişimde zevkle izlerim =)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Neden izlemiyorsun ozzaman =)

      Sil
    2. ya bilgisayarımda bir sorun var nette film izlerken pat diye kapanıyor
      o sorunu halledersem izlerim o zaman:)

      Sil
    3. Uumarım sorun bir önce hallolur =)

      Sil
  3. Güzel anime gerçekten ama ben Ruhların Kaçışı animesini daha çok seviyorum.

    YanıtlaSil
  4. Benim Sora kesin biliyordur bunu bir araştırayım bakayım (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır (: Kore fanlarından nefret eden ama benim en yakın arkadaşım olan bir Japon fanı :)
      birçok Kore fanına şapka çıkarttırır gerçi inanılmaz kültürlüdür çünkü..
      söz konusu Asya'ysa ondan iyisi yoktur.. yani en azından ben henüz görmedim :)

      Sil
    2. Japon seviyor ama koreli sevmiyor hımmm film posterleri etiketinde bir film var onu tavsiye edeyim Sora'ya ozmn =))))The Flower of war

      Sil
    3. aslında Korelilerden nefret etmiyor (:
      türkiyedeki ergen kore fanlarından nefret ediyor.
      laf aramızda haksız da sayılmaz (:

      tamam söyleyeceğim uğrasın sana :)

      Sil
  5. Bu animasyonu henüz izlemedim ama Hayao amcanın eli deydiği için kötü olması gibi bi ihtimali düşünmüyorum bile. Dediğin gibi uzak doğu ile ilgili animasyonlara başlayacaklar kesinlikle bu ustanın eserleriyle başlamalılar.

    Aslı biraz fazla pohpohlamış beni abarttığı kadar bilgi sahibi bi insan değilim. Orta halli İngilizce bilen bi insan ne kadar araştırabilir ve öğrenebilirse bende yaklaşık o kadar öğreniyorum bende. Hiçbişeyi ayrıntısına kadar bilmem ama habersiz kalmamak için daldan dala atlayarak herşey hakkında azıcıkta olsa bilgi edinmeye çalışırım. Çok bişey bildiğim söyleneme ama Aslı Japonya'yı pek fazla tanımadığından ben çok biliyomuşum gibi geliyo ona :D Ayrıca dediği gibi Kore fanlarıyla sorunlarım var pek iyi anlaşamayız :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim uzak doğu ile sınırlı bir ilişkim var =D bir kaç kezde hong konga gitmişliğim oldu hepsi bu =D

      Sil
    2. Sen en azından Asya topraklarına ayak basmışsın :D Biz anca pc başından hayal kuruyoruz :D Hong Kong güzelmiydi ?

      Sil
    3. İş amaçlı gittiğim için pek sefasını sürememiştim ama güzel bir yer. Japonya New york vari bir yer. Heryer gökdelen, zaten iş amaçlı gitmesem başka türlüde gelmezdi aklıma hong kong =D hahaha

      Sil
    4. pohpohlamış mıyım?? inanma sen buna Sonsuz gerçekten genel kültürü çok iyi bu konuda bulduğu her şeyi en ince ayrıntısına kadar araştırır öğrenmeden duramaz..
      Hong Kong güzeldir yaaa..
      yani en azından fotolarda öyleeee :)

      Sil
    5. Ağabey, abla zoruyla gittin sandım önce ama iş amaçlıymış :D Olsun değişiklik her zaman iyidir. Senin içinde bi farklılık olmuş. :)

      Sil
    6. Aynen 2 yil ust uste gittim daha sonraki yil gitmeyince yadirgadim :) aslinda bir post yazmali :)

      Sil
    7. Oradaki deneyimlerini bizimle paylaşırmısın ? Eğer yazarsan o postu dört gözle bekleyeceğim :)

      Sil
  6. etiketlerdekibu ismigörünce dikkatimiçekti de bakayım dedim:)
    çok güzel birfilmdir.. severek büyük bir keyifle izlemiştim..

    YanıtlaSil