5 Ağustos 2013 Pazartesi

Para = Özgürlük Diyebilir miyiz ?



- Hayri-

Ne garibanız lan biz, ofiste oturmuş yıl içersindeki tatil günlerini hesaplayıp seviniyoruz. Mesela 30 Ağustos Cuma günüymüş diye pasta keseceğiz nerdeyse, böyle böyle aylar yıllar ömrümüzden geçiyor. Sadece tatil zamanları özgür olabilen insanlarız galiba, kısacık tatillerin tatmin olmayan insanları. Mesele tatilin uzun ya da kısa olması değil. Bilinç altındaki esaretin verdiği kötü psikoloji.


Haftasonunu için yaşıyoruz. Hele emeklilik zamanını hiç düşünemiyorum, o zamana kadar çalışmak zorunda olduğum düşüncesi beni hepten mahvediyor. Özgürmüyüz lan biz? Evlenelim desek çalışmaktan aşık olduğumuz duyguları unuturuz, karı kocanın eve yorgun argın gelmekten sevişmeye mecali kalmaz. Sabah 06:30'da uyanışım, 07:30'da iş başı, akşam 18:00 paydos !!! 19:00'da eve varıyorum, soyun dökün ye iç derken 23:00'de yatsam 4 saat ! Yani haftasonu için yaşıyoruz söylemim haklılık kazanıyor.


Öğretmenlere çok özeniyorum, tamam biliyorum her mesleğin kendine göre zorlukları vardır. Öğretmen olmak için yıllarınızı veriyorsunuz ama yinede büyük öğrenci gibisiniz, yaz tatiliniz, yarı yıl tatiliniz var. Hangimizin var lan başka böyle uzun soluklu tatilleri, hııa ?  Para = Özgürlük diyebilirmiyiz ? 





37 yorum:

  1. Para artık her şeyin hammaddesi malesef :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil aslında da arada bir geliyorlar bana =) Huzur ve sağlık herşeyi başı oyuncakçı..

      Sil
  2. ne kadar haklı olsanızda isyan etmeyin lütfen.:)
    para özgürlük değil,tutsaklıktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hımm tutsaklık biraz ağır olmadımı ya =D

      Sil
    2. çok zamanlı düşünce ben tutsaklık gibi geliyor.
      bana mı öyle geliyor.
      ?

      Sil
    3. Herşeyin fazlası zarardır diyelim =)

      Sil
  3. herkesin dilinde ya bu öğretmenlerin tatili:)
    evet çok tatilimiz var ama çok yıpranıyoruzz
    mesela sabahçısın öğlen eve geliyorsun kafa ve beden yorgunluğundan iki üç saat kendine gelemiyorsun
    sonra çocuklarla uğraşmak güzel bir o kadar da zor. çünkü onların dünyalarına sevgiyle yaklaşmak gerek.

    para konusuna gelince çok para çok özgürlük demek olmuyor ted:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabah işe gidip part time iş gibi eve geliyorsunuz süperrrrrrrr =D

      Sil
  4. olmadan olduramıyoruz.
    herşey paraya bakıyor.belki özgürlüğümüzü bile satın alıyor para.

    YanıtlaSil
  5. ahh ted ne kadar büyük bir derde değinmişsin bu sefer..

    ama evet sanırım ne yazık ki para=özgürlük ama kendi paran da değil.. zengin babanın ya da eşinin parası=özgürlük çünkü kendi paran olunca onu kaybetmemek daha da arttırmak için daha çok uğraşıyorsun ve ömür bitiyor be dostummm!!

    aşk, evlilik asgari maaşla çalışan varoşların değil istediği vakitte şirketinin başına gidip sevgilisine jest yapmak için alıp onu başka şehre hatta ülkeye güzel bir haftasonu kaçamağı yapmaya götürebilecek adamın işi ne yazık kii...

    iyi ki erkek değilim yoksa aşırı derece kötü hissederdim kendimi... sevdiğin kadına istediklerini verememek berbat bir şey olsa gerek..
    aman neyse ki böyle dertlerim yok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aslı senınde bir gün çocuğun olacak inş oda birşeyler isteyecek ;) hahahahahahahahahaa

      Sil
    2. ehehhe ben evlenmeyeceğim kiiiii (:

      Sil
    3. yalnız öyle ciddi yazmışım ki tekrar bakınca pek şaka havası vermiyor (: hehehe

      gerçek görüşümü belirteyim: Böyle bir prens fena olmaz tabi ki amaaaa
      para asla insan hayatında araç olmaktan çıkmamalı bence..
      elbette zamanımızda çok ama çok gerekli olan bir şey.. çünkü yiyeceğimiz giyeceğimiz barınacağımız yere kadar her şey için paraya ihtiyacımız var.. ama hepsi o.. mutluluk, aşk, aile ve birliktelikler için değil..
      çok çok çok parası olupta intihar eden onlarca yalnız ve zavallı insan bunun en güzel göstergesi bence.. para mutluluk getirmez.. yeterli düzeyde olsun cebinizde o kadar.. fazlasına gerek yok ;)

      Sil
  6. Bize öyle öğretilmiş, annemizden, babamızdan, dayıdan, amcadan öyle görmüşüz.. H.içi işe git eve gel, başka hiçbir şey yapılamaz moduna ayarlanmış beyinlerimiz.. Çokta güzel yapılabilir ama beyin kabul etmiyor, yapılamaz arkadaş bişi yapmak istiyorsan hafta sonu yap işin ne diyor bize resmen.. bizde haa tamam o zaman diyoruz içten içe.. Parasız olmadığı gerçek, paranın kölesi olmamakta gerek!..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. para para para işte bütün mesele bu özlem =D

      Sil
  7. Para özgürlük olsaydı, şu an da şikayet etmezdin. Paranın çoğu azı yok, azıcık para bile özgürlüğünü alır elinden. İnsanların kendi yaptıkları ve taptıkları kağıt parçası.
    " Az şeye sahip olanın köleliği de az olur. Yaşasın asil yoksulluğum!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da Özlem'e katılmak düştü..
      :)

      Sil
  8. Şunu eklemeyi unuttum uzaktan davulun sesi hoş gelir. Öğretmenlik öyle bir zor ki babamdan biliyorum. O tatil dediğin üç ayda dinleniyorsun. Müdür ayrı bir dert, arkadaşların ayrı bir dert- öğretmenler. Onu geçtim bazı çcouklar ayrı bir dert, öğretmen bir fiske bile vurmaz kendi kendini yaralayıp öğretmenim dövdü der, ailelerin baskını.... çoğaltılır daha. Maalesef bu Dünya'da kimse özgür değil, paraya ihtiyacımız olduğu sürece özgür değiliz. Zenginler bile. Onları da para esir alıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla özlem bir beden öğretmeni tanıdığım var adam geliler gibi tatil yapıyor maaşınıda alıyor oh mis birde spor salonlarında clublerde ekstra hocalık falan yapıyor deme keyfine =D her mesleğin kendine göre zorluğu olduğunu belirttim yazıda !!! bende tasarım yapıyorum ve beğenilmediği anda kapının önüne konabilirim.

      Sil
  9. Yürüyün özlemler birliği =D Anarşi yani bende para varmı onumu demek istiyorsun =D hahahaha herşey kader kısmet

    YanıtlaSil
  10. Özgür olmak için herhangi bir şeye gereksinimimiz olduğunu düşünmüyorum =) Temel ihtiyaçlarını karşılayabilen herkes özgürdür... Gerisi bizim yetilerimize kalıyor =)

    YanıtlaSil
  11. Arkadaşlar asgari ücretle çalışan bir baba eşi vede çocukları ne kadar özgür olabilir (özgürlükten kasıt ne kadar ferah bir hayat sürebilirler ?)

    YanıtlaSil
  12. ayyy ted yazını okuyunca diyorumkiii iyiyki öğretmenlik seçmişimm:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaahaha süper dimi ama ;) kutsal bir meslek aynı zamanda.

      Sil
  13. Okudum, düşündüm ve çözümünü buldum. Zengin sevgili bulmak. Hem aşk hem de para. Yine zekice çözümler ve yine ben. Saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen süper fikir. Peki tipi önemli değilmi =)

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. ben yorumu okumuştum ama hahaha

      Sil
    4. Umrumda mı ? Tabi ki değil :D
      Şaka tabi. Oku canım nolucak yaa. Ben de yanlışlıkla sildim zaten .d.d.dfg

      Sil
  14. bizim gibi üç beş kuruş maaş alıp kiraydı faturalardı mutfaktı derken elinde üçün biri kalanların özgürlüğü anca mezarda olur şekerim.

    para herşey değildir tabii ki amann neyse yaaa sıkıldımmm

    YanıtlaSil
  15. Hayriye isyan ettirme lutfen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O artık benim, ben nedersem onu yapacak, beğenip beğenmemesi beni ilgilendirmez =D

      Sil