6 Ağustos 2013 Salı

Vücut Tipini Bilde Konuş

Bu yazı tamamiyle pis boğazlılar için yazılıp, sağlık sorunları nedeniyle olanlar tenzih edilerek, sağlığımıza dikkat çekmek amacıyla yazılmıştır.

Şimdi cidden boğazına dur diyemeyen hanımlar var. Sorunda burda zaten, bir dur diyebilseler ne afetler çıkacak aralarından. Bu tipler diyet konularında süper uzmandır ama iş icrata gelince tırt, çevremde de mevcut bunlardan, yemekte makarna pilav yemez ama tatlı varsa alır ya da akşamları evde yapabileceği egzersiz programı ister ama tembel olduğundan yapmaz, ertesi gün sorduğumda da "ya tatlışım Mıhtaşem Yizyıl vardıııı" der benide çıldırtır.

Diyet canavarlarının bir üst versiyonu da Selülit savaşçıları diye tabir ettiğimiz grubtur. Selülit savaşçıları bisikletlerin, yürüyüş bantlarının canlarına okur, hunharca spor yaparlar. Mekik çekerek karın yağlarının gittiğini sanan esrarlı grupta bunların içindedir. Fekat iş diyet kısmına gelince oflayıp poflarlar. 

Bahsettiklerimizin içinde erkek versiyonlardanda bahsetmezsek haksızlık olur. "Ya abi spor salonuna yazılacağım" deyip, bir türlü yazılmayan tiplermi dersin, Türk erkeği göbekli olur diyenlermi, topu karşı tarafa atıp kadınlar balkonlu erkek sever diyenlermi dersin. Bu örnekleri çoğalttıkça çoğaltabiliriz. Heleki yağların kasa dönüştüğünü idda eden bir grup vardır ki yürüyüş bandında unutulası tiplerdir. Hem spor yapmaz, hem de spor yapana b*k atarlar.  Adam yememiş içmemiş aylarca diyet yapmış baklavaları dizmiş "Vurmuş iğneyi şişmiş" derler.

Bunların spor yapanı ayrı yapmayanı ayrı işkencedir. 2 ay spor yapınca Kıvanç Tatlıtuğ havalarına girip, kasıla kasıla bir hal olurlar. Spor salonunda milletle aşık atacağız diye ağırlıkların altında mundar olup, şöyle ağırlık kaldırırım, böyle kas yaparım diye mangalda kül bırakmazlar. 




Vücut tiplerinden bahsedecek olursak, 

Ektomorf: Zor kilo alan vücut tipidir. İnce kemik yapısına sahiptirler. Ne yerlerse yesinler kilo almazlar. Yinede aşırı yağlı besinlerden kaçınmalıdırlar çünkü aşırı yağ, sindirimi ve kalbi zorlar. Kilo almak yerine sadece bölgesel yağlanmayla daha kötü bir görüntüye sahip olabilirler. Diyetlerine dikkat ederek ve ağırlık çalışmalarıyla güzel bir vücuda kavuşabilirler.

Mezomorf: Bu vücut tipi spor için yaratılmıştır. Geniş omuzlar ve dar bir kalçaya sahiptirler ve hemen hemen her spor branşında başarılı olmaya yatkındırlar. Spor yapmasalar dahi sportmen görünen insanlardır. Kolay kaslanırlar. Genellikle istedikleri gibi beslenirler ve aşırı yağlanmazlar. Beslenmelerine dikkat ederek güzel formlarını muhafaza edebilirler.

Endomorf: Kolay kilo alan ve zor kilo veren insanlardır. Ülkemizdeki insanların çoğunluğu bu bölüme girmektedir. Vücut yapıları olarak daha yağlı, kısa, geniş kemikli ve iri bir cüsseye sahiptirler. Minimum miktarda yağ tüketmeli ve glisemik indeksi düşük besinlerle tercih edilmelidir.

*Bu vücut tiplerine tam uymayıp, arada kalmış vücut tipinede sahip olabilirsiniz. Yani Yarı Ekto yarı Mezo gibi.

46 yorum:

  1. Son nokta dediğin tip hoş diye mi koydun ya öyk! Güzellik algısı farklı demek ki kaslı erkekleri ve bayanları hiç hoş bulmuyorum ben.
    Ted, gittiğin spor salonunda yok mu ya şöyle son noktadan hahahaha.... şimdi oradadan dombik insanlar var deme biz hayalimizde öyle canladırmıyoruz. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlem spor salonuna girmeyen kişilerin hayalinde, içerde taş gibi hatunların erkeklerin çalıştığı yanılgısı hakimdir =D ama öle değil. Son nokta sadece abdominals geliştirmiş diğer yerleri çerez gibim töbe töbe )=D

      Sil
    2. Ya bayanlarda çok belli olmuyorda erkekler kas yapacam diye tuhaf bir görüntü çıkıyor ortaya iki başka vücudun bir araya gelmiş görüntüsü. Nasıl mı ayaktan bele kadar olan kısım çiroz sanki o kısım on yedi yaşında kalmış gelişimini durdurmnuş, üst tarafta ha babam gelişmişte gelişmiş hahahaha...üçgen dedikleri kadar var. :D

      Sil
    3. Bu bahsettiğin zaten yanlış çalışma sonucu olur Özlem, vücudun üst kısmına özendiği gibi alt kısımlarada özenilmesi şart, yoksa hem şekilsiz hemde güçsüz bir vücut inşa edilmiş olur. Bacaklar en büyük kas gruplarıdır ve büyüme hormonu en fazla onlar için salgılanır.

      Sil
  2. mıhtişim yızyıl ne bee ahahahaha...

    Can boğazdan gelir ne yapalım ? :) Yemekler, tatlılar, ıvız zıvırlar bu kadar güzel olmasaymış..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şuan sorun yok yaşın biraz daha ilerleyip vücud yakmayınca görücem ben seni gıcık =)

      Sil
    2. Dal gibi olurum ben :P Böyle konuşarak büyük mü konuşuyorum, çekim yasası mı yapıyorum bilemedim şimdi..

      Sil
    3. Yeme bizi Özlem =P evren mevren =) spor yap spor.

      Sil
    4. yaparım inşallah bir ara :)

      Sil
  3. bayram öncesi böyle bir post iyi olmuş ^.^
    göbekli bir sempa da nasıl eritsem o göbeği diye düşünüyordu, teşekkürler ^.^

    YanıtlaSil
  4. Ah bir son nokta olsam ^^ öhöm. Abartmayayım ama ucundan benzemek isterdim. Karın bölgesi az biraz tamam da kalça da azıcık sorun var :D

    Sen bu işi biliyorsun Ted yardım et biraz (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin blogdan sonra yazayım dedim bari, sporla ilgileniyor ama birşey paylaşmadığım geldi aklıma =) kalça için squat diyeyim ^-^

      Sil
    2. Bana sanki işe yaramıyormuş gibi gelşyor squat ya :( çok mu sabırsızım ne ? (: bu arada iyi yapmışssın ! Spor = hayat (:

      Sil
    3. Şahsen hiç sevmem bende yapmıyorum. Kimisi çok seviyor..

      Sil
  5. ben hangi vücut tipiyim çözemedim ama sondaki kadın gibi olmasak daha iyi bence görüntü kirliligi erkek gibi yahu : )

    YanıtlaSil
  6. Valla ben kilo almasi kolay bir tipim acikcasi " yesem de almiyorum ehi " diyenlerden olamadim. hos, yine de vucut tipi olarak seviyorum kendimi. boyum da her seyin cozumu oluyor gerci turkiye standartlarina gore biraz fazla uzunum ama :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1.80 ? =) Endo-Mezo diyelim ozmn olurmu =) senınde boyun uzun, çizimin güzel, sesin harika, kedi seviyorsun =)

      Sil
    2. 1.78 diyelim :)) evet endo-mezo daha uygun bir tanim olur.

      Hehe :))

      Sil
    3. Hımmm bana 3cm kala yükseklikteyken topuklu giyme tımımmı ^-^ hahahahahaha

      Sil
    4. 1.81 ama lütfen ordaki 1cm'i küçümseme hahahaha

      Sil
  7. Fit olmak guzel ama ben de diger blogger dostlarimiza katilip son fotograftaki kadini pek estetik bulmadigimi soyleyecegim.

    guzel sanatlarla okuyan biri olarak soyleyebilirim ki cok vucut inceledim ve bu sondaki kadinin gogusleri dik ve seksi olmasinin eh tabi ki fit olmasinin disinda seksi bir yani yok fazla belirgin kaslari onun disiligini buyuk bir olcude calmis, bir sure kurek takiminda da lisansli sporcu olarak bulundum sirf vucudum soyle olmasin diye biraktim ehe.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaw zati spor yapmış bir kadına belirgin örnek olsun diye koydum onu, ha öyle olsa sorun olurmu olmaaaaaazz =D sporun hakkını vermiş, eminim sıcaktır orda her zaman öyle belirgin olduğunu sanmıyorum ! birdeeeee zevkler meselesi =) ama siz kadınlar her çeşit güzelsiniz efem.

      Sil
  8. Şimdi Ted'cim. İnsanları biraz alaya alan yazıları sevmiyorum, gerçeği bu. Senin yazıların da genelde öyle. Ama?
    Şimdi ama kelimesinin önemini biliyorsundur:) yazılarındaki mizah hoş, anlatımın güzel. Iyi niyetlisin biliyorum. Yani bunu söylemek istedim. Bu yüzden yazılarını zevkle okuyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bu tarz şeyler yazmıyordum, maksadım mizahi şekilde dikkat çekmek, yoksa kimse kimseden üstün değil heleki benim hiçbir üstünlüğüm yok, sıralasam bir sürü hoşnut olmadığım şeyimi yazarım =) yazdığım şeylerden hoşnut olmayacak insanlarda olacaktır. Amacımda bu zaten dikkat çekmek. Sıkılmadan okuyabilmene sevindim Mehmet

      Sil
  9. Ben kum saati gibiyim la :) Kilo sorunum var evet ama iki sene önce bir senenin icinde 15 kilo vermis olsamda, guatr sorunundan bacaklarimda olusan asiri selülit sorunu gecmedi. Kosu bandi, step, hic biri kalmadi hepsini yaptim fakat söyle diyorum hepsi fasa fiso, insan kendini seviyorsa sorun yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahucum geçmiş olsun, ne güzel ders niteliğinde sözler yazmışsın. Sağlık olsun demek en önemlisi sağlık ve huzur herşeyden önemli !! Sen yinede spor yapmaktan vazgeçme olurmu =)

      Sil
    2. Yok vazgecmedim. Ramazan da gecti simdi, tekrar bir diyet ve bisiklet askima geri dönecegim.

      Sil
    3. Aynen ramazanın çıkmasını bekledim bende =)

      Sil
  10. ben 1.70 boyundayim ve 50 kiloyum.vicut tipi olarakta ince belliyim.basen problemim de hic yok

    YanıtlaSil
  11. yani bide yasima gore daha da super(18).ama annem bana biraz kilo almalisin diyor.hele teyzelerim.50 kilo gider 55 olarak donerim onlardan ama cok yuruyus yaptigim icin 1 haftada eritirim.oooohhhhhhh misssssss

    YanıtlaSil
  12. ne guzel beeeeeee... bense 16 yasindayim 1.60 boyundayim 60 kiloyum.

    YanıtlaSil
  13. Kolay kilo alıp, kolay verebilenler ne olir? Öküz tipi mi; ben gibi... :S

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oooo Öküzcüğüm sen gelirmiydin buralara =D

      Sil
    2. vaaaaayyyy takipçi listemde senide gördüm ya öggüz =D hoşgeldin

      Sil
    3. okuz demezler ona.tabi sen kendini oyle goruyorsan o ayri mesele ;)

      Sil
  14. yarı ekto ama hiç de ince kemik yapısı olmayan , yiyip yiyip kilo almayangiller oluyorum zannımca :S

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ektoyla mezo arası da var, bende öyleyim =) ama yaş 28'e geldi yavaş yavaş yediklerim kar kalır gibi olmaya başladı hahahah, iyiki bulmuşsun blogumu ^-^

      Sil
    2. yeni bulmadım aslında ben senin bloğunu , takip ederdim seni hep :)

      Sil
    3. başka blogunmu vardı, =)

      Sil
    4. yoo ilk blog bu benim , bloggerda takip ettiğim kişiler vardı ama uzun zamandır :) en son kendim de yazdım bu yıl işte ..

      Sil
  15. Merhaba Sonsuz, blog sayfanı yeni keşfettim ve çok eğlenceli olduğunu fark ettim. Hemen takip listeme ekledim. Umarım seni de kendi blog sayfamın takipçi listesinde görebilirim. bilgicellim.blogspot.com

    YanıtlaSil