17 Şubat 2014 Pazartesi

Dünya Kediler Günü



Hepinizden çok akıllı, çok duyarlı ve çok vefalılar. Nankör gibi ağır bir ithamla ezilen, renklerinden dolayı uğursuz sayılan Rabbimin sessiz kulları.

 Bazı Ayetler:
- “Kim bir canlıyı/hayvanı, bir kuşu haksiz yere öldürürse, kıyamet günü ondan şikâyetçi olacaktır. (Kenzu’l-Ummal, h. no: 39968)

- “Kim boş yere bir serçe kuşunu öldürürse, kuş kıyamet  günü onu yüce Yaradan'a şikayet edecek ve şöyle diyecektir: ‘Ya Rabbi! Şu adam beni (yemek gibi) bir menfaat için değil, (sırf eğlence olsun diye) boş yere beni öldürdü.” (Nesâî, Dahaya 42; Kenzu’l-Ummal, h. no: 39971)

-------

Hz. Peygamber, Uhud seferinde, ordunun önüne yavrularını emziren bir kedi çıkınca, kedinin başına ezilmemesi için bir nöbetçi dikip koca bir orduyu o kedinin etrafından dolaştırmış. Ve seferden döndüğünde o nöbetçiden kediyi istemiş ve sahiplenerek adını Müezza koymuş. Siyah beyaz bir Habeş kedisiymiş Müezza. Ağzının içinde üst damağında lekeleri varmış. Bu sık rastlanmayan damağında leke olan kedilerin Müezza'nın soyundan geldiği kabul edilir. Müezza, muhtemelen bir sokak kedisiydi ve Mekke'nin sıcak kavurucu çöl sokaklarından Hz. Peygamber'in ilgisi ile kurtulmuştu.

Hazret-i Ebu Hureyre anlatır:
"Bir gün elbisemin içinde küçük bir kedi taşıyordum. Resulullah efendimiz beni görünce, 'Nedir bu?' diye buyurdu. Ben de; 'Kedicik!' dedim. Bunun üzerine Resulullah, "Ey Ebu Hureyre" buyurdu. Yani kediyi seven, onlara ana babalık eden kimse buyurdu."

Yüce yaradanın ev için yarattığı, en temiz hayvanlardan hatta en temizi, ağız sıvısındaki antiseptik özelliğinden, hırıldayan sakinleştirici etkisine, eve neşe veren muzurluğuna varana dek sevdiğim en güzel hayvan, kendi tuvalet ihtiyaçlarını gizlice yerine getirebilen komforlu bıdıklar.

İlk defa İtalya'da kutlanan bugün, dünyanın bir çok ülkesinde başka başka günlerde kutlanabiliyor.

Bütün kedi severlerin ve kediciklerin kediler günü kutlu olsun . . .

<3 Pamuk


25 yorum:

  1. ya şimdi evet biliyorum bu günü bi keresinde ben de katılmıştım elimde kediler falan. Ama şimdi demem o ki.. Mesela biz ördek hindi tavuk dana boğa ve bilimum hayvanı yiyoruz insan olduğumuz için.. Şimdi bir sürü günah mı yazıldı bize?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah 'ın helal kıldığı şeyleri yememizde mahsur yok, balık-kırmızı et- beyaz et vb..

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Allah'tan başka hiç bir şeye tapılmaz, sadece Allah'a secde edilir, tapılır canım Beyza'cım.

      Sil
  3. Ne güzel bir gün bu böyle :D

    YanıtlaSil
  4. Zevk için bir canlıya verilen zarar ne büyük günah. Bir kaç gün önce üniversiteden bir öğrencisinin sahiplendiği kediyi keserek öldürdüğü videosu geldi aklıma yine tüylerim ürperdi. Herkes her hayvanı sevmek zorunda değil ama zarar vermeye de hakkı yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o O.Ç. hiç hatırlatma Pire =(

      Sil
  5. Ayy kediler günü yerim kedileri. Ayy Pamuk çok tatlı onu da yerim :D Pamuk senin kedin miydi? Ben senin kedin var diye hatırlıyorum Pamuk mu ki o? Sanki oydu mu ne. Bilemedim şimdi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahaha evet Nazlıcım benım kedım ama yeme onu ablası seviyom ben onu =)

      Sil
  6. aAAA ne zaman kedi aldın
    :)

    YanıtlaSil
  7. 16 yaşına kadar kediden korkmuş biri olarak, 16ımdan sonra kedisever ve kediye dokunur biri oldum. En sevdiğim tür irankedisi olmakla birlikte sırnaşık sokak kedilerini de bi'ayrı seviyorum. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eve koştura koştura gidiyorum ^-^ çuk tatlılar

      Sil
  8. Oy kıyamam sana ne yapmışlar o kediciğe :( Canlıya zarar vermekten zevk alan beyinsiz yaratıklar. :((
    Hehehehehe...çok tatlı kedin var. Ve çok iyi bakmışsın kedine tüyleri ne kadar güzel gözüküyor. Yalnız bu pamuk pek bi fetbaz, yaramaz, afacan bakıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkes cicili bicili kedi resimleri kullanıyor bende ilgiye ihtiyacı olan böyle kedilerinde olduğunu göstermek için o fotoyu kullandım, daha kötü halde olanlarda var.
      Özledim seni =) bileğin nasıl oldu ? Maşalah de ablası =)))

      Sil
    2. Maşallaaaaaah! maşallaaah! tü tüü tüüüüh. Benim gözüm bazen değiyor valla maşallllaaah diyeyim bir daha. Oy yaramaz pambık seniiii! Ben de sizi özledim :) Bileğim iyi, turp gibi hehehe..

      Sil
  9. coook tatli bir kedi masallah.benim de bir kedim var ismi PIRTIK)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Susam sokağındaki pırtık mı ? =)

      Sil
    2. Aaaaa o kırpıktı pardon

      Sil
  10. yok yok o degil ben oylesine sevdim diye koydum o adi.bu arada blogun guzel.sevdim burayi.arada bir bakiyorum.Azerbaycandan sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Aylin =) bizden de selam olsun Azeri kardeşlerimize...

      Sil
    2. cooooooooook tesekkurlerrrrrrrrrrrr)))

      Sil