24 Temmuz 2014 Perşembe

Sinem Sal

. . . Seansım bitti. Hipnozcu nasıl hissettiğimi, sordu. “Kandırılmış hissediyorum…” dedim. “Tüm bu anlattıklarınız İslamiyet’ten kopmuş; fakat modern insana yalnızca sevişme rahatlığını ‘niyet önemlidir’ diyerek vermiş olan öğretiler. Kötü bir insan değilsiniz Adil Bey… Bir kere pembe bir bilgisayarınız var ne kadar kötü olabilirsiniz ki…  ve üstüme turuncu pike örttünüz, sağ olun… Fakat kalbimi keşfetmek yerine, kalbimi bozmamaya karar verdim. Çünkü zaten var… Tanrı’ya gelince, sanırım ona herkes kendi yoluyla ulaşıyor.  Allah, domuz kumbarası değil ki içini doldurunca mana kazansın.”Saçma olan her şey hakikattir. “Önümüzdeki minibüsü takip et kaptan” dedim taksiciye. Minibüsün önünü kestik. Ona bindim. “Bir Kadıköy lütfen…” Cam kenarına oturdum.  Annemi aradım. “Alo? Anne… Az önce hipnozdan çıktım. Hipnoz yok, Allah var, kader var…” Annem, başıma bir şey geldiğini düşündüğünden yaklaşık on kez aradı. Şarjım bitti. Kadıköy Antikacılar Sokağı’na yürüdüm. Şekersiz çay ve sigara içtim. Marilyn Rabia dedim, güzelim benim… Dünyayı anladın ve bunun hiçbir önemi yok. Hayatı kavradığında, yaşamaya başlayacaksın. Tesadüf, ya da kader, belki de çekim yasasının lütfu, sevdiğim Bey önümden geçti. Kıskanan kalbime, “Olabilir cinsellik bir ihtiyaçtır” diyecek oldum… Dedim dur, kalbine üzülmeme hakkını sana kim verdi? Çaycıya seslendim “Bir çay lütfen…” Aşk, üçüncü bir kişiyi kabul eder. O da çocuğunuzdur. Allah demekten korkan, modern değildir. Neon ışıklarıyla aklımdan geçen bu iki cümleyi sesli okurken, o  sırada çalan şarkıyı fark ettim, Behiye Aksoy da benimle aynı fikirdeydi, ulan dedim acaba aynı adama mı aşığız:

"Bir garip yolcuyum hayat yolunda, yolumu kaybetmişi perişanım ben 
Mecnun misali, gurbet ellerde, ümitsiz sevginin kurbanıyım ben
Yalan dünya, her şey bomboş . . . "




19 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Evet başlıkta yazan kişinin kitabı

      Sil
  2. İlk yorumu yazanlardan olmak, biraz da risklidir.
    Fakat yine de yazmak istedim.
    Sanki bu yazının benzerini daha önce okumuş gibiyim.
    Belki de bizdeki bu hissetmeler de bir hastalık olabilir.
    Kadıköy Antikacılar Çarşısını özledim.
    Bayram Ertesi giderim.
    BEHİYA AKSOY güzel söylüyor.
    Ve doğru söylüyor.
    Yalan Dünya herşey bomboş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu hanımın kitabından alıntı zaten =) belki okumuşsunuzdur daha önce..

      Sil
  3. ahhh evet Sinem Kal ;)) ..... güzel ve anlamlı fakat yazarı ilk duyuyorum :D

    YanıtlaSil
  4. Ben de ilk defa duyuyorum. Yazıyı okudum güzel nokatlar var ama nedense cümleler sanki bütünleşememiş geldi bana, sevmedim.

    YanıtlaSil
  5. farklı bir hitabı var, siteside var başka yazılara ordan ulaşabilirsiniz

    YanıtlaSil
  6. Neyse ki ilk kez duyan ben değilmişim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bir arkadaşımdan duydum, paylaşım dedim

      Sil
    2. Ben de yorumları okuduktan sonra fikir sahibi oldum açıkçası. Tarzı hoşuma gitti ama. Samimi ve içten gelen bir anlatımı var. Beğendim gibi.

      Sil
  7. "Bir kuşun havalanması için iki kanadı birbirine değmemeli. siz bundan ayrılığı anladınız. ben uçabilmeyi.
    hepimizin içinden masanın üstünde duran bardağı alıp fırlatmak geçiyordu. yapmadık. ses çıkardı. ses çıkarırdık. birileri duyardı. bunun yerine hepimiz masanın üstünde duran bardağı sessizce ağzımıza alıp çiğnedik. kimse; ama kimse bilmiyor."
    Çok naif bir kalemi var. Hatta yeni bir kitap daha çıkartmış hatun okumak gerek.

    YanıtlaSil
  8. Okurken kim bu kadın, yazı hiç sonsuzmuş gibi değil diye uff puff derken... Rahatladım =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tarzım mı var yani hemde bu denli anlaşılacak cinsten =)

      Sil
  9. ben bu kitabı okurum ki <3
    saol!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lafı olmaz asıl Sen sağol =D

      Sil
  10. farkli tarzda bir yazi olmus)))

    YanıtlaSil
  11. Aşk, üçüncü bir kişiyi kabul eder. O da çocuğunuzdur.'' beni benden aldı :( ben de bi okuyim bari :(

    YanıtlaSil