21 Şubat 2015 Cumartesi

56K


"Ooo papatya son bir defa bana bak" bu şarkıyı dinlerken o yıllara o anlara gitmek iyi hissettiriyor. 56 K modemimle İnternet'ten illegal yaptığım ilk deneyimdi, bir de Kardelen'i indirmiştim, küçücük odamda 15 İnch tüplü ekranımda Winamp'tan peş peşe çalıp çalıp eğlenirdim, gelecek kaygılarından çok uzak güzel yıllarmış diyorum, zaman ne kadar da acımasızsın. O zamanlar İnternet'ten bir şeyler bulup indirmek çok zor ve bir o kadar eğlenceliydi, bir resmi kaydetmek bir kaç dakika sürebiliyor, evin telefonu İnternet'e bağlıyken meşgul veriyordu(isyankar ebeveynler cabası), tanıştığın biriyle sohbet ederken zart diye bağlantı kopabiliyordu. Şimdilerde (maalesef)milyonları aşan Adult sitelere o zamanlarda giriş dahi yapamıyordun, o yıllar İnternet bile daha güvenliydi, isim soy isim dahi vermeye çekinirdi insanlar, önce Nick name'le tanışır karşısındakine güvenirse ismini söylerdi, kız nicki ile girip az mı işlettik milleti, şimdilerde İnternet'ten tanıştığı kişi tarafından kaçırılan bir sürü genç kız haberi duymak cidden çok üzücü. Bunları böyle yazınca kendimi epey yaşlanmış gibi hissettim ama o yıllar da çok uzakta sayılmaz değil mi? Bahsettiğim yıllar 1995-1998 eğer birinin evinde o dönemlerde bilgisayar varsa zengin muamelesi yapılır imrenilirdi (ki alakamız yok) ha havam olmuyor muydu eh işte ^-^ kısadan kesip 90'lar da çocuk olma tribine bağlamayacağım yeter bu kadar.

Dip Not: Teoman'ın "O" ve "On yedi" albümleri favorimdir ve "Dünya" adlı parçası ile bir İnternet Paketi reklamında oynamıştır. 

Ekstradan Kemal Sunal'ın oynadığı E-Kolay reklamları.



12 yorum:

  1. Dün bir haber okudum. Emekli olunca insanlardan bıkan adama mağarada yaşamaya başladı. Tımarhaneye dönen Dünya da artık köyde yaşamakta çözüm değil, mağarada yaşayan adam en doğrusunu yapıyor sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlemcim farklı bir bakış açısıyla bakmışsın yazıma =D

      Sil
    2. Teknoloji denince aklıma hep ilkellik geliyor ondandır :D

      Sil
    3. seni zeki seniiii hahahahah

      Sil
  2. Giren 36k modemler zamanında dahi giriyordu o sitelere dostum; bi soraydın keşke :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahahahahahahaha öküzcüm limitler zorlanmak içindir diyorsun yani, e boşuna öküz olmadın sen dimi ama ;)

      Sil
  3. teoman ın şarkılarını ben de çok seviyorum,
    papatyanın güzel anıları var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Papatyalar baharda gzl olur zaten ;)

      Sil
  4. Zaten geriye bakıp özlemediğimiz ne kaldı Alicim? Hı ne?
    Papatya hakkatten güzeldir;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çayıda çok yararlı ^-^ ahahaha

      Sil
  5. İnternet bağlantısı kurulmasını beklerken , O zamanların modem kisvesi altında evlere konulan itemden çıkan manasız sesler dün gibi aklımda...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben o sesi çok severdim =D bazen faks makinalarında duyuyorum durup dinliyorum hahahahaha

      Sil