14 Şubat 2017 Salı

Çikileta



Şu an yediğim çikiletanın  sonuna doğru yaklaşmaya başladım, yumuşacık bişi zaten hemen ağızda dağılıp gidiyor, çabuk bitmesin diye ağzımda eriterek emiyorum diyeyim, yemek denmez çünkü buna... Of bitti yaaaa 😭her güzel şey gibi bu da kısa sürdü ve bittiiii. AAAA o da ne ? Minik bir parça kalmış parçalanmış alüminyum folyoların arasında, nıhaha ohh bünyeye vermiş olduğu zevk ve mutlulukla karışık rahatlama etkisi, güya bir kaç yıl sonra dünya da çikileta üretilemeyecek kadar azalacak, üretilen de uçuk fiyatlara satılacakmış, bayatlamaz kokmaz bir şey olsa atayım kenara diyeceğim, içine basılan o kadar sentetik malzemeden bilmem ne kadarlık raf ömründen sonra illaki o günlere gelene kadar bozulacaktır.


İngiltere'nin başkenti Londra'da hafta sonu bir araya gelen gıda sektörü devleri, dünyada sürekli artan çikolata talebinin 7 sene sonra karşılanamayacağını ve 2020'de çikolatanın hammaddesi kakaoda kıtlık yaşanacağını belirtti. 07 Ekim 2013


Ne diyi la bu, yani 2020' de, yani 3 yıl kadar bir süre, yok 14 Şubatta yalnız çekilmezmiş yok hede hödüymüş, yerim lan, asıl felaket bu, kendinize gelin, derdini s***m dediğinizi duyuyor gibiyim güldürmeyin üzülüyorum burada, yavaş yavaş tahin/pekmez ikilisine alışmaya başlamalı sanırım, babamın teorisine göre asıl şokella tahin/pekmez ! O da güzel şimdi, bir ekmeği bandın mı banasın geliyor. Şimdilerde bazı lüks spa merkezlerinde çikileta banyosu yaptırılıyormuş, cilde milde hep iyi geliyormuş, zaten affedersiniz bu cilde de her b*k iyi geliyor 😂. Böyle güzel güzel kalıp kalıp çikiletaları eritip size süre süre masaj neyin yapıolamış, ulan geçenlerde de kakao toplayan köle gibi komik paralara çalıştırılan insanları gördüm, aralarında çikolatanın tadına hiç bakmamış insanlar vardı. Programı yapan ekibin yanlarında onlara hediye etmek için getirilen çikolataların tadına ilk defa bakan insanların yüzlerindeki mutlu ifade çok üzücüydü, eminim ki dünya üzerinde çikolatanın tadına hiç bakmamış bir sürü çocuk vardır. Biraz gülelim dedim ama mevzu dönüp dolaşıp dünyanın adaletsizliğine dayandı. Neyse, varsa civarınızda çoluk çocuk çikileta neyin alın, süprüz yımırta da alın, palm yağı falan var ama geçen markette yarım saat baktım olmayanı yok, nasıl olsa bi gün gebericez, alın sevinsinler. 


9 yorum:

  1. Ben çok yemesem de kahvemin yanında bir küpçük çikolata olmalı her gün. Çok kötü haber bu. :O :O Bir maaşımı gideyim çikolataya yatırayım en iyisi. Kahve de bitecek diyorlar. Ben ne yapacağım, temel besin kaynağım benim. Hele Türk kehvesi. :(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaç metreküpçük ama 😂 valla kahveden daha önemli çikolata

      Sil
  2. Bu arada yazıyı başka biri yazmış gibi :) Yazım, üslup çok farklı geldi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başka kim yazacak ki 😂😂 dikkatini çeken farklılık ne mesela ?

      Sil
    2. Başta Çikileta yazman bile sana ait değil.

      Sil
  3. Bazen dünyada ki adaleti sorguluyorum ama bunda dünyanın suçu yok dünyayı da bu hale getiren bizleriz. :( Kakao işçilerine üzüldüm :(

    YanıtlaSil
  4. haberi anlamamışsınız sanırım, bitecek olan çikolata değil kakao. Çikolatayı gene yersiniz de sentetik olanını yersiniz, kaliteli çikolatayı da zenginler yer her zamanki gibi. Ki gerçek kakao şimdi bile lüks. Çikolatadan dünyanın adaletine varabilmiş arkadaşa da ayrı güldüm. Helal olsun sana koca yürekli çocuk, dünyayı eli kakao tozlu işçiler kurtaracak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dünyanın adaletine varabilmiş arkadaş ayrı değil, o da benim =) sonuçta az çok kakao kullanılıyor çikolata yapılırken, yoksa vanilin ve palm yağlı olan şeyler zaten gerçek çikolata değil ama yemeye devam ediyoruz.

      Sil
    2. Sanırım ancak gülebilirsiniz..

      Sil