14 Şubat 2017 Salı

Çikileta



Şu an yediğim çikiletanın  sonuna doğru yaklaşmaya başladım, yumuşacık bişi zaten hemen ağızda dağılıp gidiyor, çabuk bitmesin diye ağzımda eriterek emiyorum diyeyim, yemek denmez çünkü buna... Of bitti yaaaa 😭her güzel şey gibi bu da kısa sürdü ve bittiiii. AAAA o da ne ? Minik bir parça kalmış parçalanmış alüminyum folyoların arasında, nıhaha ohh bünyeye vermiş olduğu zevk ve mutlulukla karışık rahatlama etkisi, güya bir kaç yıl sonra dünya da çikileta üretilemeyecek kadar azalacak, üretilen de uçuk fiyatlara satılacakmış, bayatlamaz kokmaz bir şey olsa atayım kenara diyeceğim, içine basılan o kadar sentetik malzemeden bilmem ne kadarlık raf ömründen sonra illaki o günlere gelene kadar bozulacaktır.


İngiltere'nin başkenti Londra'da hafta sonu bir araya gelen gıda sektörü devleri, dünyada sürekli artan çikolata talebinin 7 sene sonra karşılanamayacağını ve 2020'de çikolatanın hammaddesi kakaoda kıtlık yaşanacağını belirtti. 07 Ekim 2013


Ne diyi la bu, yani 2020' de, yani 3 yıl kadar bir süre, yok 14 Şubatta yalnız çekilmezmiş yok hede hödüymüş, yerim lan, asıl felaket bu, kendinize gelin, derdini s***m dediğinizi duyuyor gibiyim güldürmeyin üzülüyorum burada, yavaş yavaş tahin/pekmez ikilisine alışmaya başlamalı sanırım, babamın teorisine göre asıl şokella tahin/pekmez ! O da güzel şimdi, bir ekmeği bandın mı banasın geliyor. Şimdilerde bazı lüks spa merkezlerinde çikileta banyosu yaptırılıyormuş, cilde milde hep iyi geliyormuş, zaten affedersiniz bu cilde de her b*k iyi geliyor 😂. Böyle güzel güzel kalıp kalıp çikiletaları eritip size süre süre masaj neyin yapıolamış, ulan geçenlerde de kakao toplayan köle gibi komik paralara çalıştırılan insanları gördüm, aralarında çikolatanın tadına hiç bakmamış insanlar vardı. Programı yapan ekibin yanlarında onlara hediye etmek için getirilen çikolataların tadına ilk defa bakan insanların yüzlerindeki mutlu ifade çok üzücüydü, eminim ki dünya üzerinde çikolatanın tadına hiç bakmamış bir sürü çocuk vardır. Biraz gülelim dedim ama mevzu dönüp dolaşıp dünyanın adaletsizliğine dayandı. Neyse, varsa civarınızda çoluk çocuk çikileta neyin alın, süprüz yımırta da alın, palm yağı falan var ama geçen markette yarım saat baktım olmayanı yok, nasıl olsa bi gün gebericez, alın sevinsinler. 


6 Şubat 2017 Pazartesi

Stranger Things


Meraba canım uzun aradan sonra bende bir paylaşım yapayım dedim, belki özlemişsindir😂😂. Bütün hafta sonu mu demesem de belli bir kısmını gözlerimi çürüterek, tırstırarak, anannııı diyerek irkilmeme sebep olan, üç buçuk attıran, oramdan buramdan adrenalin fışkırttıran yegane 8 bölümlük, 9,0 IMDb puanıyla Stranger Things ile karşınızdayım.

90' lar çocukluğuyla kendini yiyip bitiren, tasolarla heba olmuş, cahilliğinden Pokemon'u bile 90'lar dan sanarak kötü yollara düşen arkadaşlarımıza da ilaç olacak güzel mi güzel bir dizi, çoğunuzun 90' lar zannedip ömrümü törpülediği, o ıvır zıvırların atasını göreceğiniz dizimiz 1983 yılında geçiyor. Kendilerine Duffer Brothers diyen bu pırıl pırıl kardeşlerin Netflix için çektikleri dizinin içinde bol bol o döneme ait öğelere denk geleceksiniz, ekstradan o dönemin filmlerine de selam durduğunu, estirdiği esintileri hissedeceksiniz. 2000' ler den sonra doğmuş olan yavru ceylanlar biraz konu dışında kalabilirler.

Filmimizi izlerken diyecektim ki düzeltmiyorum hatta ekliyorum çünkü film gibi olan dizimizi izlerken Stephen King romanı okuyormuş gibi hissedebilirsiniz, hatta biraz daha çıtayı yükselterek Steven Spielberg tadın da bir dizi izliyorsunuz desem yanılmış olmam, malum 1983 yıllarında geçiyor, sinemanın dahi çocuğu diye nitelendirilen yönetmene de saygımızı sunalım, dönem için zorlu filmlere imza atıp bize güzel filmler izletmiş birisi (E.T. 1982 Bu arada herif 70 yaşındaymış lan, hiç göstermiyor). Filmin karakterlerine doğru yaklaşırsak Winona Ryder(Joyce) (Beter Böcek, Makas Eller Tim Burton'a da selam)başrol karakterlerimizden birisi, Hollywood' dan dizilere transfer olan oyuncular arasına da oda katılmış oluyor böylece, David Harbour'(Jim) da irili ufaklı Hollywood filmlerinde yer alarak dizimizde önemli bir rol üstleniyor. Diğer çocuk oyunculardan bahsetmeyeceğim onları da artık dizide sizler keşfedersiniz, ben açıkcası hepsinin oyunculuğuna bittim, ülkemizde ki oyuncuyum diyen bütün paçavraları ceplerinden çıkarırlar. Yalnız en sevdiğim Gaten Matarazzo(Dustin) oldu, yaptığı tespitler, işlerin yüze göze bulaştığı anlarda ki kurtarmaları yarılmama sebep oldu,

Dustin
Millie Bobby Brown(Eleven) içinde ufak bir parantez açacağım, fazla konuşmadan bile bir sürü duyguyu hissettirebilen bir oyunculuk sergiledi, ufaktan Natalie Portman oyunculuğuna göz kırpmadı değil,

Eleven

ve bir diğer çocuk oyuncumuz Fin Wolfhard(Mike) nispeten arkadaşlarının içinde öncü olarak ön plana çıkan bir arkadaşımız. James Blunt' a benzemiyor mu ?






Solda Johnny Depp sinemaya ilk adım attığı A Nightmare on Elm Street 1984 ve Steve rolüyle Joe Keery

Dizinin hikaye kısmına girmeyeceğim, en ufak spoiler vermeden temiz temiz en yakın zamanda açıp izleyin derim, bilim kurgu ve gerilim severler için buram buram nostalji kokan on numara bir dizi, fragmanını izlemeyin derim çünkü izlemeye başlamadan izledim ve bana çokta fikir vermedi, dizi pek tanınır olmadığı için 2. sezon duyurusu anca yapılabildi, Netflix olumlu eleştiriler ışığında diziye inancını sürdürüyor ki devam etmeye karar kılmışlar, doğruda yapmışlar. Müziğini biraz Tron Efsanesi'ne benzettim ki o filmde nedense aradığını bulamamış ama benim hoşuma giden filmler arasındadır. Herkese iyi seyirler.